وبلاگموبلاگم، تا این لحظه: 2 سال و 10 ماه و 19 روز سن داره
⚡⚡🪄🔮Patterhead🔮🪄⚡⚡⚡⚡🪄🔮Patterhead🔮🪄⚡⚡، تا این لحظه: 2 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره

دنیای سایه

الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ☘🌱

چطور انسان باشیم؟

1401/6/19 22:17
نویسنده : سایه
108 بازدید
اشتراک گذاری

چطور انسان باشیم؟

1. روی رفتارهای منفی کار کنید

آیا رفتاری دارید که آن را دوست نداشته باشید؟ زمانی که آگاهی بیشتری از خودتان پیدا کنید، یعنی اولین مرحله برای یادگیری رفتارهای مثبت و بهتر شدن در زندگی را آموخته اید.

آیا تا به حال آرزو داشتید که به یک فرد متفاوتی در زندگی تبدیل می شدید؟ هیچ کس انسان عالی و کاملی نیست. پس باید یاد بگیرید که خودتان را بشناسید، جنبه های منفی را شناسایی کنید و یاد بگیرید که آن ها را به یک رفتار مثبت تبدیل کنید.

2. ایده آل خود را شناسایی کنید

فقط تصور کنید که تصویر ایده آل از خودتان در ذهنتان چیست. سپس تمامی ویژگی هایی که در ذهنتان است را روی کاغذ بنویسید و شروع کنید آن را در خودتان اجرا کنید.

3. به دنبال یک الگوی واقعی باشید

زمانی که الگو داشته باشید، یعنی تصویر صحیحی از آن چه را که می خواهید در ذهن خود دارید. بهترین راه این است که این مدل ها در دنیای واقعی باشند و به شما کمک کنند که چگونه رفتار کنید. مثلا اگر می خواهید در زمینه سرمایه گذاری فعالیت کنید ، باید فردی را پیدا کنید که در دنیای واقعی در این زمینه موفق باشد.

4. به خودتان عشق بورزید

به جای این که مدام به دنبال این باشید که دیگران را از دست ندهید باید یاد بگیرید که چگونه به خودتان عشق بورزید. در حقیقت زمانی که عشق به خود را یاد بگیرید، کمتر محتاج دیگران هستید.

باید همانی که هستید را بپذیرید و به خاطر اشتباهات گذشته خودتان را ببخشید و به این فکر کنید که همه انسان ها دچار خطاهایی شدند. یاد بگیرید که چگونه از همین چیزی که هستید، لذت ببرید. از خودتان مراقبت کنید و در جهت بهتر شدن تلاش کنید.

5. قبل از صحبت کردن فکر کنید

سریع ترین راه برای جلوگیری از آسیب رساندن به احساسات دیگران این است که قبل از هر کلمه ای که به زبان می اورید، خوب فکر کنید. بعضی از افراد هستند که نمی دانند چه می گویند و در نتیجه مدام به احساسات دیگران آسیب وارد می کنند و همین امر باعث می شود که دیگر هیچ کس آن ها را قبول نداشته باشد. پس شما نیز قبل از گفتن هر جمله اول آن را مزه کنید.

۶. اضطراب و حسادت خود را کنترل کنید

انواع احساسات مختلف در زندگی هستند که نمی توانید جلوی آن ها را بگیرید اما نباید به طور مدام اضطراب و حسادت داشته باشید. یاد بگیرید که چگونه با وجود مشکلات در زندگی به دنبال شادی بگردید.

خودتان را با هیچ کس دیگر مقایسه نکنید و سعی کنید از اطلاعاتی که دارید استفاده کنید و خودتان را قبول داشته باشید و حسرت زندگی دیگران را نخورید. زندگی یک موهبت بزرگ است که اکنون فرصت دارید از آن استفاده کنید.

7. انتقاد یا گله نکنید

اگر می خواهید انسان خوبی باشید دائم انتقاد و گله نکنید و غر نزنید زیرا هیچ کس دوست ندارد در کنار کسانی باشد که همیشه غر می زنند. صحبت های سرشار از غر و انتقاد، انرژی منفی آزاردهنده ای را منتقل کرده و دیگران را از کنارتان بودن پشیمان می کند.پس زمان صحبت از کلمات دلگرم کننده، مثبت و خوشایندتر استفاده کنید

8. به تفاوت فرهنگ ها احترام بگذارید

احترام به فرهنگ ها، سنت ها و عقاید دیگران و خودداری از تمسخر و قضاوت آنها بخشی از یک انسان خوب بودن است پس به علایق، اعتقادات و رسوم دیگران توجه کنید. از هرگونه انتقاد یا حتی شوخی درباره عقاید و رسومی که با شما فرق دارند، بپرهیزید.

9. وقت شناس باشید

وقت شناسی، احترام و توجه تان به دیگران و خودتان را نشان می دهد.برای وقت دیگران درست مثل خودتان ارزش قائل باشید و زمانی که با فردی قرار ملاقات دارید، بر سر قرار دیر حاضر نشوید زیرا انسان های خوب دیگران را در اولویت قرار می دهند.

10. گفتگویتان نباید فقط حول محور خودتان باشد

زمان صحبت سعی کنید خودتان را کنترل کرده و از هر فرصتی برای تعریف از خودشان استفاده نکنید و فقط گفتگویتان حول محور خودتان نباشد. با سوال پرسیدن تعامل بیشتری با طرف مقابلتان برقرار کنید. افرادی که واقعا خوب هستند در هر گفتگو سعی می کنند از طرف مقابل چیز یاد بگیرند.

11. عذرخواهی تان صادقانه و واقعی داشته باشید

انسان های خوب همیشه اگر سهوا کسی را از خود دلخور کنند، با یک عذارخواهی واقعی از دلش درمی آورند. آنها با پذیرفتن اشتباه خود رای دلجویی اقدام می کنند.

12. از دیگران بد نگویید

انسانهای خوب دیگران را قضاوت نکرده، شایعه نمی سازند و درباره دیگری بد نمی گویند. آنها با دیگران همانطوری رفتار می کنند که می خواهند با خودشان رفتار شود.

13. به حرف های دیگران گوش کنید

این روز ها انسان ها بسیار پرمشغله هستند و زمان زیادی را در بیرون از منزل سپری می کنند. پس یاد بگیرید که چگونه به حرف های آن ها گوش دهید. این یکی از ضروری ترین و بزرگ ترین کارهایی است که می توانید در حق شان انجام دهید. همیشه متکلم وحده نباشید و شنونده بودن را فراموش نکنید.

14. صادق باشید

افراد صادق معمولاً سخت به دست می آیند و صداقت مهم ترین ویژگی یک انسان کامل است. پس به خودتان قول بدهید که در هر شرایطی راست بگویید. البته راستگویی و صداقت چالش هایی را هم به همراه دارد اما خوشبختانه می توانید از پس همه آن ها بر بیایید.

پارت بعدی :

چطور انسان باشیم از دیدگاه یه انسان !

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دنیای سایه می باشد