وبلاگموبلاگم، تا این لحظه: 2 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره
⚡⚡🪄🔮Patterhead🔮🪄⚡⚡⚡⚡🪄🔮Patterhead🔮🪄⚡⚡، تا این لحظه: 2 سال و 9 ماه و 3 روز سن داره

دنیای سایه

الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ☘🌱

پرسش کنار پاسخ

1402/11/22 12:20
نویسنده : سایه
96 بازدید
اشتراک گذاری

اشعار من همینند ، پرسش کنار پاسخ 

جانان سوال پرسد جانم جواب اینست 

روزی میان مهتاب ، با جمعی از ملایک 

پرسیدم از تو جانا ، چندی سوال از دل 

گفتی جواب من را ، با دردی از دل خود 

گفتم که راز خود را ، با زاری و کنایه 

گفتی که صبر ها کن ، تاروز  با کنایه 

گفتم غمی که دارم ، باشد زیاد ، اما

بی یاد توست جانا ، غم ها در انتظارم

گفتم که شادی من ، با یاد توست جانا

گفتی در انتظارم ، اینها همه فغان است

گفتم چرا چنین تو ، گویی مرا به زاری

گفتی که این جنون است ، ورنه چه انتظار است

گفتم که از که گویم ، وقتی سخن هم ازتوست 

گفتی سراغ ان رو کز جان تورا بخواهد 

گفتم که دیده من ، جز تو کسی نبیند

گفتی که گو به دیده ، این جزئی از زوال است 

گفتم که پیری است و زیبایی و سپیده 

گفتی که رنج پیری ، دردیست ، لاعلاج است 

گفتم بمان پیشم ، از غم رهایی ام ده 

گفتی به پیش جانان ، جز غم چه در کمین است

گفتم ز خیل دشمن ، بدخواه در کمین است 

گفتی که رنج دشمن ، از خیل حرص و کین است 

گفتم ز دوری تو ، چندیست در فغانم 

گفتی که شاد باشم ، چون عشق در کمین است 

پرسیدم از تو جانا ، از درد عشق گویی؟

گفتی که درد ، عشق است ، ورنه عذاب این است 

گفتم خطاب بر دل اسمع کلام من را

جانان ز من بپرسید حالت چرا چنین است 

جانان میان رویا ، این پرسشم بپرسید 

بیدار گشتم اما ، رویای من همین است

وقتی تورا ببینم ، این خواب خوشتر اید

ورنه کجای رویا ، کابوس در کمین است 

هرشب به زیر مهتاب ، عشقاش پی به رقصند 

ماهم اسیر خوابیم تا جانمان برآید 

مقصود من ز جانم ، جانان مهربان است 

گر او به خواب در شد ، من را (ظهور) اینست

پسندها (2)

نظرات (4)

آویناآوینا
23 بهمن 02 18:37
خیلی خیلی زیبای شعر می سرایید👏
این هم یک بیت هم قافیه برای شعر شما:
ورنه من را ببینی این عشق برتر آید
گر آوینا بر سرودت این حلقه برتر آید
سایه
پاسخ
ممنون 
شعرتو اصلاح کن اینطوری قتفیه اش بهتر میخونه 
گرتو مرا ببینی این عشق برتر اید 
این روح بر سرودت فریاد از دل اورد 
🌌♾️ 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐧𝐚𝐳🌌♾️ 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐧𝐚𝐳
24 بهمن 02 14:34
آزمون سنجشی که من گفتم واسه ما کنسل شده امروز بهمون گفتن کنسل نشده اداره نذاشت لغو کنیم😑
ظاهرا تو معدل و نمره ها تاثیر داره فکر کنم ولی تو که گفتی هدایت تحصیلی اونو نمیدونم
سایه
پاسخ
سوالاش که اسون بود ریاضی و عربیش رو خوب زدم 
راستی
اون سوال هندسه صفحه اخر بخش ریاضی که دوتا مثلث بود جوابش رو زدی ؟ 
🌌♾️ 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐧𝐚𝐳🌌♾️ 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐧𝐚𝐳
25 بهمن 02 21:59
برا من ریاضیش با فارسی راحت بود
اره اونو زدم ولی مطمعن نیستم درسته یا نه من گزینه 2 رو زدم
سایه
پاسخ
ولی هم نهشتی اش ض ض ز میشد 
🌌♾️ 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐧𝐚𝐳🌌♾️ 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐧𝐚𝐳
25 بهمن 02 22:35
گزینه دو هم همون بود دو ضلع و زاویه بین
سایه
پاسخ
خوب زاویه بینشون که A¹ b À² نبود!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دنیای سایه می باشد